Vacature: Order Management Specialist | TransPak Europe (Helmond)

Als Order Management Specialist zorg jij dat elke stap van het klantproces klopt: van eerste klantcontact tot tijdige levering. Op de werkvloer, in de administratie en in samenwerking met sales en accountmanagers. Samen met je (internationale) collega’s pak je orderverwerking, klantcommunicatie en procesverbetering aan. Klaar om het klantproces bij TransPak naar een hoger niveau te brengen?

Wat worden jouw voornaamste taken als Order Management Specialist?

Je maakt van salessupport en ordermanagement een gestructureerd, betrouwbaar en klantgericht proces. Nauwkeurig, commercieel en in staat om meerdere taken tegelijk te behandelen.


  • Eerste aanspreekpunt klanten: informeren over levertijden, beantwoorden van vragen en opvolgen van offerteaanvragen op basis van input van accountmanagers/sales.
  • Verkooporders, retourzendingen, her-planningen en annuleringen in het ERP-systeem (Sage) verwerken. 
  • Bewaken van afnamepatronen; afwijkingen signaleren i.s.m. de accountmanager, oorzaken opvragen bij klanten, oplossingen onderzoeken en orderplaatsing stimuleren.
  • Opvolgen bij interne afdelingen om tijdige verzending en levering van verkooporders te controleren.
  • Goedkeuren en vrijgeven van orders; opstellen van verzenddocumenten zoals orderpickbonnen, stickers en paklijsten.
  • Ontvangen en registreren van klachten; informeren van Quality Officer en verantwoordelijke accountmanager.
  • Bijhouden van artikel-, prijs- en offerteadministratie en administratieve ondersteuning van Sales / accountmanagers.


Samen met je collega’s draag je verantwoordelijkheid voor een soepel lopend orderproces en een hoge klanttevredenheid. Jouw ervaring zet je ook in om actief mee te denken over verbeteringen in het Customer Order Process.


Wie zoeken wij voor deze vacature in Helmond?

  • Aantoonbaar mbo+ niveau werk- en denkniveau.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in vergelijkbare functie.
  • Mondeling en schriftelijk vaardig in Nederlands en Engels.
  • Ervaring met ERP-software
  • Assertief, besluitvaardig en zelfstandig: je neemt initiatief en neemt besluiten binnen je bevoegdheid.
  • Je functioneert goed in dynamische periodes.


Nice to have:

  • Ervaring met ERP Sage
  • Ervaring in een internationale werkomgeving of met internationale klanten is gewenst.

Wat biedt familiebedrijf TransPak jou?

  • Een salaris tussen € 3.200 en € 3.700 bruto per maand.
  • Fulltimebaan, maar parttime (min. 32 uur) is ook mogelijk.
  • Hybride werken; 1 thuiswerkdag per week is optioneel.
  • 30 vakantiedagen (naar rato)
  • Flexibele werktijden tussen 07:30 – 09:00 uur
  • 30 vakantiedagen (naar rato)
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 tot 40 km enkele reis.
  • Bruto compensatie i.v.m. missen pensioenregeling; streven is CAO-aansluiting per 1-1-2026

Wist je dat...

  • TransPak wereldwijd marktleider is in hightech verpakkingsoplossingen voor de semiconductor industrie?
  • De vestiging Helmond een cruciale rol speelt in het testen en verbeteren van processen en software voor de wereldwijde organisatie?
  • De sfeer informeel en hecht is, met korte lijnen en veel verantwoordelijkheid?
  • Je ook eerst vrijblijvend kunt sparren met recruiter Nick Lodder als je vragen hebt?
  • Werkfluencer Recruitment de exclusieve eerste selectie verzorgt en je direct bij TransPak Europe in dienst komt als jij de juiste match bent?


Ben je enthousiast geworden over deze vacature bij TransPak in Helmond? Solliciteer en wij nemen binnen 1 werkdag contact met je op!


Enthousiast geworden? Solliciteer direct op deze vacature!

Nick Lodder, ervaren recruiter in Eindhoven. Eigenaar van Werkfluencer Recruitment

Liever eerst contact?

Recruiter Nick Lodder vertelt je graag meer over deze vacature en het bedrijf.

Bel Werkfluencer E-mail Werkfluencer